10 Şubat 2009 Salı

Arı sokmalarında ilkyardım nasıl olmalıdır?

 Yaralı bölge yıkanır,
 Derinin üzerinden görülüyorsa arının i÷nesi çıkarılır,
 Soğuk uygulama yapılır,
 Eğer ağızdan sokmuşsa ve solunumu güçleştiriyorsa buz emmesi sağlanır,
 Ağız içi sokmalarında ve alerji hikayesi olanlarda tıbbi yardım istenir (112).


Akrep sokmalarında ilkyardım nasıl olmalıdır?

 Sokmanın olduğu bölge hareket ettirilmez,
 Yatar pozisyonda tutulur,
 Yaraya soğuk uygulama yapılır,
 Kan dolaşımını engellemeyecek şekilde bandaj uygulanır,


Yılan sokmalarında ilkyardım nasıl olmalıdır?

 Hasta sakinleştirilip, dinlenmesi sağlanır,
 Yara su ile yıkanır,
 Yaraya yakın bölgede baskı yapabilecek eşyalar (yüzük, bilezik vb.) çıkarılır,
 Yasa baş ve boyunda ise yara çevresine baskı uygulanır,
 Kol ve bacaklarda ise yara üstünden dolaşımı engellemeyecek şekilde bandaj uygulanır
(Turnike uygulanmaz),
 Soğuk uygulama yapılır,
 Yara üzerine herhangi bir girişimde bulunulmaz (yara emilmez),
 Yaşamsal bulgular izlenir,
 Tıbbi yardım istenir (112).
 Yara üzerine hiçbir girişim yapılmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder