10 Şubat 2009 Salı

Kimyasal ve Elektrik Yanıklarında İlkyardım

Kimyasal yanıklarda ilkyardım nasıl olmalıdır?

 Deriyle temas eden kimyasal maddenin en kısa sürede deriyle teması kesilmelidir,
 Bölge bol tazyiksiz suyla, en az 15-20 dakika yumuşak bir şekilde yıkanmalıdır,
 Giysiler çıkarılmalıdır,
 Hasta/yaralı örtülmelidir,
 Tıbbi yardım istenmelidir (112).

Elektrik yanıklarında ilkyardım nasıl olmalıdır?

 Soğukkanlı ve sakin olunmalıdır,
 Hasta/yaralıya dokunmadan önce elektrik akımı kesilmelidir, akımı kesme imkanı yoksa
tahta çubuk ya da ip gibi bir cisimle elektrik teması kesilmelidir,
 Hasta/yaralının ABC'si değerlendirilmelidir,
 Hasta/yaralıya kesinlikle su ile müdahale edilmemelidir,
 Hasta/yaralı hareket ettirilmemelidir,
 Hasar gören bölgenin üzeri temiz bir bezle örtülmelidir,
 Tıbbi yardım istenmelidir (112).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder