10 Şubat 2009 Salı

Zehirlenmelerde İlkyardım

Solunum yolu ile zehirlenmelerde ilkyardım nasıl olmalıdır?

 Hasta temiz havaya çıkarılır ya da cam ve kapı açılarak ortam havalandırılır,
 Yaşamsal belirtiler değerlendirilir (ABC),
 Yarı oturur pozisyonda tutulur,
 Bilinç kapalı ise koma pozisyonu verilir,
 Tıbbi yardım istenir (112),
 İlkyardımcı müdahale sırasında kendini ve çevresini korumak için gerekli önlemleri
almalıdır,
 Solunumu korumak için maske veya ıslak bez kullanılır,
 Elektrik düğmeleri ve diğer elektrikli aletler ve ışıklandırma cihazları kullanılmaz,
 Yoğun duman varsa hastayı dışarı çıkarmak için ip kullanılmalıdır,
 Derhal itfaiyeye haber verilir (110).

Cilt yolu ile zehirlenmelerde ilkyardım nasıl olmalıdır?

 Yaşam bulguları değerlendirilir,
 Ellerin zehirli madde ile teması önlenmelidir,
 Zehir bulaşmış giysiler çıkartılır,
 15-20 dakika boyunca deri bol suyla yıkanmalıdır,
 Tıbbi yardım istenir (112).

Zehirlenmelerde genel ilkyardım kuralları nelerdir?

 Zehirlenmeye neden olan maddenin uzaklaştırılması (Kirli madde vücuttan ne kadar
çabuk uzaklaştırılırsa o kadar az miktarda emilir),
 Hayati fonksiyonların devamının sağlanması,
 Sağlık kuruluşuna bildirilmesi (112).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder